Str 3 z 8 |
|
---|---|
Post #1 Ocena: 0 2012-12-27 14:36:42 (12 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
artur1222 | Post #2 Ocena: 0 2012-12-27 15:24:05 (12 lat temu) |
Z nami od: 07-08-2007 |
Cytat: 2012-12-27 14:36:42, x_fish napisał(a): Cytat: 2012-12-27 09:31:10, artur1222 napisał(a): Jaka bzdura??? A oddanie dresu do sklepu po zakupie bez podania przyczyny wg Ciebie tez jest bzdura? Jezeli kolega kupil auto w prawdziwym komisie i kupil normalne auto nie pozbawione gwarancji bo i takie auta tez tam sa. Na oddanie lub wymiane ma minimum 7 dni chyba, ze to komis typu Ahmed 4 auta na stacji benzynowej, to moze byc problem. Tym wlasnie rozni sie komis od pryawtnego sprzedawcy. Komis bierze na siebie odpowiedzialnosc za auto ktore sprzedaje, zeby bylo sprawdzone. [ Ostatnio edytowany przez: <i>artur1222</i> 27-12-2012 09:36 ] No niestety nie masz racji. Komis ma obowiazek doprowadzic samochod do stanu uzytecznosci przez jego naprawe, wymiane a jak sie nie uda wtedy musi oddac pieniadze. Przyklad z dresem i oddaniem go bez podania pzyczyny jest bez sensu z dwoch powodow. Po pierwsze, jak juz ktos pisal, jest to dobra wola sprzedawcy a nie obowiazek (pomijam zakup przez internet - wtedy masz cooling off period). Po drugie jezeli dres mozesz (czasami) oddac bez podania przyczyny to uwazasz, ze samochod tak samo? Jak potrzebuje samochod na weekend to zamiast do wypozyczalni ide do dilera a w poniedzialek go zwracam bo przeciez dres mi przyjeli? Powtorze jeszcze raz - diler ma obowiazek naprawic samochod (jak woli nie naprawiac tylko oddac pieniadze - moze, nie musi). Jezeli samochod nie bedzie porzadnie naprawiony albo zaczna w krotkim czasie wychodzic inne usterki wtedy jest podstawa do ubiegania sie o zwrot pieniedzy. Co do Ahmeda z backstreet garage - on nawet nie bedzie chcial go naprawic bo przeciez dal ci verrrry goood brice. Kolego jestes w bledzie zapoznaj sie jakie obowiazuja prawa przy sprzedazy czegokolwiek w tym kraju, porady na stronie CAB link od Richmond oraz Sale of Goods Act i badz swiadomy swoich praw jako klient. |
77Michal | Post #3 Ocena: 0 2012-12-27 15:26:46 (12 lat temu) |
Konto zablokowane Z nami od: 13-10-2012 Skąd: . |
[ Ostatnio edytowany przez: 77Michal 27-12-2012 15:51 ] |
Richmond | Post #4 Ocena: 0 2012-12-27 15:33:07 (12 lat temu) |
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
W linku, ktory podalam, jest napisane, ze: "You may be able to ask for a full refund if:", a nie ze dostanie sie zwrot automatycznie, na 100%, itp.
W wiekszosc przypadkow dealerzy/sprzedawcy bronia sie jak moga przed zwrotem pieniedzy i proponuja naprawy. Zle trafiliscie z pouczaniem x_fish. Carpe diem.
|
artur1222 | Post #5 Ocena: 0 2012-12-27 15:44:06 (12 lat temu) |
Z nami od: 07-08-2007 |
Cytat: W linku, ktory podalam, jest napisane, ze: "You may be able to ask for a full refund if:", a nie ze dostanie sie zwrot automatycznie, na 100%, itp.
W wiekszosc przypadkow dealerzy/sprzedawcy bronia sie jak moga przed zwrotem pieniedzy i proponuja naprawy. Zle trafiliscie z pouczaniem x_fish. Dokladnie tak, polska menatlnosc jednak bierze gore, po co wypozyczac jak mozna kupic a potem oddac itp Mozna tez zostac dilerem cwaniczkim i sprzedawac zlomy a jak bedzie cos sie dziac to ten typ tak ma albo reanimowac w nieskonczonosc! ![]() [ Ostatnio edytowany przez: artur1222 27-12-2012 15:55 ] |
|
|
77Michal | Post #6 Ocena: 0 2012-12-27 15:47:50 (12 lat temu) |
Konto zablokowane Z nami od: 13-10-2012 Skąd: . |
Cytat: 2012-12-27 00:11:41, x_fish napisał(a): Nie ma zadnego prawa nakazujacego dilerowi oddanie pieniedzy za samochod bo sie popsul. Najpierw musisz dac mu szanse na usuniecie usterki. Pisanie o jakichs 14 dniach po zakupie, w ktorych mozemy oddac samochod to bzdura. PS Mozesz rozwinac zdanie, ze "silnik jest naruszony od wewnatrz"? Czym to sie objawia, kto to stwierdzil i ile chce za remont... Mysle ze nie do konca wiesz o czym piszesz twierdzac ze bzdura jest pisanie o oddaniu dealerowi zepsutego auta. Nie jestem pewien jak to wyglada w swietle prawa ale jestem pewien ze kupujac samochod od autoryzowanych dealerow(kupywalem w audi,bmw,volvo,suzuki,)masz czas na oddanie auta jezeli nie przekroczysz danego limitu mil,w jednym z salonow oddalem po 4 tygodniach. A ze zwyklych komisow to tak jak wczesniej pisalem mialem kiedys problem z silnikiem w aucie ktore zakupilem,oddalem je. Gdyby zadne prawo nie chronilo konsumentow to dlaczego przyjmowali by zwroty w sklepach,komisach i poprawiali zle wykonane uslugi??? |
Adacymru | Post #7 Ocena: 0 2012-12-27 17:12:55 (12 lat temu) |
Konto usunięte |
Cytat: Gdyby zadne prawo nie chronilo konsumentow to dlaczego przyjmowali by zwroty w sklepach,komisach i poprawiali zle wykonane uslugi??? ...dlatego, ze nie przepisy prawne sprawiaja wzrost sumy na koncie osoby sprzedajacej, ale reklama jaka robia zadowoleni klienci, nawet jesli pojawia sie problemy (a moze wlasnie szczegonie wtedy) wiele wiecej znaczy jak zadba wlasciciel, zeby podtrzymac dobra opinie. Nie mylic nalezy tego z prawem konsumenta. "you may be able..." nie nalezy tlumaczyc sobie jako rownoznacznosc prawa.
Ada
|
77Michal | Post #8 Ocena: 0 2012-12-27 17:26:50 (12 lat temu) |
Konto zablokowane Z nami od: 13-10-2012 Skąd: . |
Cytat: 2012-12-27 17:12:55, Adacymru napisał(a): Cytat: Gdyby zadne prawo nie chronilo konsumentow to dlaczego przyjmowali by zwroty w sklepach,komisach i poprawiali zle wykonane uslugi??? ...dlatego, ze nie przepisy prawne sprawiaja wzrost sumy na koncie osoby sprzedajacej, ale reklama jaka robia zadowoleni klienci, nawet jesli pojawia sie problemy (a moze wlasnie szczegonie wtedy) wiele wiecej znaczy jak zadba wlasciciel, zeby podtrzymac dobra opinie. Nie mylic nalezy tego z prawem konsumenta. "you may be able..." nie nalezy tlumaczyc sobie jako rownoznacznosc prawa. Od lat oddaje wszystko z czego nie jestem zadowolony,nie zawsze powodem jest usterka. Czasami poprostu bubel albo niepotrzebna rzecz,np kupuje rzeczy do remontu i po remoncie zostaja,czy jakis ciuch mojej Pani sie nie podoba itd.itp. Reklama reklama,nie zawsze tym sie kieruja,poczytaj paragony z niektorych sklepow,na odwrocie jest opisane prawo do zwrotu w takim i takim terminie. Pozatym wklejam cos ciekawego.Help and Advice Your consumer rights – products must be: Of satisfactory quality - last for the time you would expect and be free of any defects Fit for purpose – fit for the use described and any specific use you made clear to the trader As described – match the description on packaging or what the trader told you Not having any luck with sorting out problems - call Citizens Advice Consumer Service Used motor vehicles - consumer rights (for England, Wales and Northern Ireland) When you buy a used motor vehicle from a trader, you enter into a legally binding contract and you are entitled to expect that it is of satisfactory quality, fit for purpose, and as described. An older vehicle with high mileage may not be as good as a newer vehicle with low mileage, but it should still be fit for use on the road and in a condition that reflects its age and price. Traders cannot take away consumers' rights by using terms such as 'sold as seen' or 'no refunds'. If you buy a used vehicle from a trader online, you may have additional rights under the Consumer Protection (Distance Selling) Regulations 2000. You do not have the same legal rights if you buy a vehicle from a private seller or an auction. If the used vehicle is faulty, you have a short time after buying it to reject it. You may have other remedies such as repair or replacement. If the vehicle is faulty then you need to write to trader you bought it from. You should confirm the details of your complaint and the remedy you are seeking and keep copies of all correspondence. As a last resort, you may need to consider taking court action. Remember, used vehicles may have some faults, but they should not be excessive. Fair wear and tear is not considered to be a fault. In the guide The law Private sales Internet sales Auctions Internet auctions Credit Mileage MOTs Insurance claims Action to take [ Ostatnio edytowany przez: 77Michal 27-12-2012 17:46 ] |
Post #9 Ocena: 0 2012-12-27 17:48:24 (12 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
77Michal | Post #10 Ocena: 0 2012-12-27 18:02:59 (12 lat temu) |
Konto zablokowane Z nami od: 13-10-2012 Skąd: . |
Cytat: 2012-12-27 17:48:24, x_fish napisał(a): Masz problem ze zrozumieniem tego co ludzie ci odpisuja. Masz racje piszac, ze niektore rzeczy mozesz oddac, zgodnie z t&c sklepu (nikt ich do tego nie zmusza przepisami). Masz rowniez racje pisza, ze nie wiesz jak to wyglada od strony prawnej. Nie masz natomiast racji piszac o przepisach, ktore nakazuja dilerowi oddanie ci pieniedzy bo tak chcesz albo bo samochod sie popsul, nie ma rowniez zadnego terminu 7, 14 czy ilu chcesz dni na zastanowienie sie czy dobrze zrobiles. Co do twojego cytatu. Czemu nie wkleisz innego zdania z tej strony? Np tego: If you have only had the vehicle for a very short time, have only driven a few miles and you discover a major problem, you are probably entitled to reject it and get your money back plus the return of a 'traded in' vehicle if there was one, or its value if it has been disposed of. Wydaje mi sie ze to ty masz problem ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisalem ze sa przepisy ktore nakazuja zwrot,napisalem ze kupujac cos ma sie prawo do zwrotu i dlatego wydaje mi sie ze jest prawo konsumenta ktorym oni sie kieruja przy zwrotach piniendzy lub wymianie towarow bo inaczej by tego nie robili. A co do terminow to niewiem ile razy tobie trzeba pisac zebys zrozumial ze np.jak kupujesz u autoryzowanego dealera auto to MASZ OKRESLONY CZAS DO ZWROTU jezeli nie bedzie spelnialo twoich oczekiwan,bedzie usterka czy inne powody. Czlowieku po 4 tygodniach uzywania oddalem auto za ponad 21.000f. jak pojawila sie usterka,myslisz ze przyjeli by gdyby z jakiegos powodu nie musieli tego zrobic??? Idz jutro do np Audi i sie przekonasz a na forum madrzyc kazdy z nas sie moze. [ Ostatnio edytowany przez: 77Michal 27-12-2012 18:09 ] |