MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Bus Driver - czyli jak to naprawdę jest

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 2 - [ przejdź do strony: 1 | 2 ] - Skocz do strony

Postów: 14

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

kossa

Post #1 Ocena: 0

2008-09-02 21:23:10 (17 lat temu)

kossa

Posty: 39

Mężczyzna

Z nami od: 30-05-2005

Skąd: Knurow / London / nottinghamshire

Bus Driver – czyli jak to zrobić.

Celem mojego postu jest udzielenie jak największej ilości faktów dotyczących pracy kierowcy autobusu w UK. Informacje zawarte w niniejszym poście opieram na własnej „drodze” oraz doświadczeniu zdobytym w Londynie.
Jak widać temat jest gorący a ponadto w około można znaleźć dość dziwne opisy i informacje od zdezorientowanych osób.
Ja swoją przygodę rozpocząłem w 2006 roku zatem jest możliwość iż na dzień dzisiejszy część moich informacji jest już nie aktualna.

Na początku trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

- Czy jest to praca dla mnie?
- Czy jestem odpowiedzialny / a?
- Czy zdaje sobie sprawę iż ta praca to system zmianowy?
- Czy warto ryzykować?

Te pytania samemu sobie zadałem przed podjęciem decyzji.

1. operator blisko miejsca zamieszkania
Zatem następnym etapem jest znalezienie odpowiedniego operatora i to jak najbliżej miejsca zamieszkania. Nie wydaje mi się aby ktoś zdecydował się dojeżdżać na drugi koniec Londynu o 3 nad ranem lub też wracać po pracy o tej porze.

2. dział zatrudnienia
Zatem po wyborze operatora warto skontaktować się z działem zatrudnienia danej firmy. W chwili obecnej można załatwić to telefonicznie bądź też jak to ja zrobiłem wypełnić formularz na stronie internetowej.

3. proces rekrutacji.

Po wypełnieniu aplikacji otrzymujemy listownie odpowiedź z informacją czy firma widzi w nas pracownika czy też dziękuje nam i życzy powodzenia w szukaniu pracy.
W moim przypadku zostałem zaproszony na kolejny etap a mianowicie testy pisemne. Były to generalnie pytania których odpowiedzi można było znaleźć w uprzednio przeczytanym tekście – zatem test na rozumienie szczerze powiedziawszy nie wiem czego angielskiego czy w ogóle na rozumowanie w ogóle
Następnym testem był test z matematyki – no przesadziłem test na dodawanie i odejmowanie ( 4 klasa szkoły podstawowej bazując na 8 klasach ).
Następnie ostatnim etapem testu było napisanie raportu. Generalnie pani prowadząca test wybrała jakiś tam scenariusz a my w roli kierowcy musieliśmy stworzyć raport dla managera garażu.

W chwili obecnej dochodzi prawdopodobnie test z wiedzy o przepisach kodeksu drogowego.

Po pomyślnym przejściu testu – zaproszeni jesteśmy ponownie do siedziby firmy na „jazdę próbną”. Niech nie wydaje się wam że jak ktoś daje rade jeździć po Londynie samochodem poradzi sobie bezproblemowo na tym teście z jazdy. W moim przypadku z 10 kandydatów ten etap przeszły tylko dwie osoby – jedną byłem ja.
Generalnie sprawdzana jest umiejętność planowania i „czytania” drogi i co najważniejsze obserwacja wokół pojazdu ( lusterka !!! ).
Po pomyślnym zaliczeniu testu następnym etapem jest rozmowa kwalifikacyjna czyli rozmawiamy w managerem bądź zastępcą managera garażu.
Cóż jest to luźna rozmowa i otrzymujemy ustne informacje na temat płacy, godzin pracy, zmian itd.
Gdy rozmowę kwalifikacyjną mamy już za sobą ostatnim etapem jest test medyczny.
Idziemy w określonym przez firmę dniu oraz godzinie na spotkanie z doktorem.
Pan doktor wykonuje test na podstawie próbki moczu ( nie jestem pewien ale chyba jest to test na obecność narkotyków ). Potem ogólne badanie tzn wzrost, waga, ciśnienie, wzrok ( czytanie z tablicy ), serce, badanie z młoteczkiem w kolanko, kilka przysiadów itd. to samo co nas w kraju przy okazji ubiegania się o prawo jazdy kat. B.
Badania przeszliśmy szczęśliwie- zatem nie pozostaje nam nic innego jak odczekać 2 tygodnie do momentu aż nasze prawo jazdy zostanie wymienione na tymczasowe.

4. kurs

Zaczynamy swój kurs – w moim przypadku to były 3 dni w klasie – uczono nas jak sobie radzić w dziwnych trudnych okolicznościach np. podczas wypadku itd....
Potem przydzielono nas do instruktorów od 2 do 4 osób na instruktora. Ja miałem to szczęście że byłem w grupie 2 osobowej. Na zdanie egzaminu teoretycznego ma się 2 tygodnie zatem naprawdę nie warto marnować czasu tylko najlepiej zacząć się uczyć już w momencie oczekiwania na tymczasowe prawo jazdy. Jest naprawdę wiele do nauki. Gdy zaliczymy swój egzamin teoretyczny ( CERTYFIKAT WAZNY 2 LATA ) pozostaje nam zdanie egzaminu praktycznego. Przy czym zanim to nastąpi mamy tak zwany egzamin wewnętrzny i sprawdzany jest nasz postęp. Przeważnie są to dwa egzaminy wewnętrzne zanim zakwalifikujemy się na egzamin praktyczny.
Proces treningu-kursu to około 4-6tygodni.
Kurs jak również badania lekarskie oraz egzaminy są w pełni pokrywane przez firmę, nie ma wpływu na to czy zdamy czy też nie.


5. Praca

Po pozytywnym ukończeniu kursu nie pozostaje nam nic innego jak zacząć pracę w swoim garażu. Pamiętajmy jednak że sam fakt zdania egzaminu nie świadczy o tym że potrafimy już wszystko. Faktem jest że to dopiero początek nauki – jak mawiał mój instruktor – doświadczonym kierowcą stajesz się dopiero po dwóch latach serwisu. Nie ma również tej samej sytuacji na drodze – każda minuta, sytuacja jest inna. Zatem poziom uwagi musi być na najwyższym poziomie całą roboczą dniówkę.
Najważniejsze to aby pamiętać to wszystko co instruktor przekazywał nam przez cały czas trwania kursu. Nade wszystko trzeba pamiętać że to od nas zależy życie ludzi którzy są zdani na nas – dlatego warto sobie zadać te pytanie – czy jestem odpowiedzialny ??? Nic bardziej nie cieszy jak bezwypadkowy rok pracy.

Mam nadzieje ze przybliżyłem odrobinę temat, jak również mam nadzieje że głos zabiorą koledzy po tzw. ”fachu”. Jest wiele spraw których nie poruszałem jak np. płace które to różnią się w zależności od firmy.
Korzystając z okazji chciałbym pozdrowić swoich kolegów z garażu na Tottenham.



Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

vitek

Post #2 Ocena: 0

2008-09-03 12:16:36 (17 lat temu)

vitek

Posty: 3922

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 19-06-2007

Skąd: Yorkshire

Proces rekrutacji jak na członka załogi rakiety kosmicznej :-o
The Mythbuster

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona WWW

ziomall

Post #3 Ocena: 0

2008-09-03 15:56:48 (17 lat temu)

ziomall

Posty: 9

Mężczyzna

Z nami od: 31-07-2008

hejka,
Dzieki za opis calego procesu. Bardzo przydatne wiadomosci.
mam kilka pytan :)
Czy prowadziles juz wczesniej autobus przed ich jazda probna??, a moze pierwszy raz zasiadles za kierownica.
Interesuje mnie jak ona wyglada?? - jezdzisz po terenie zamknietym, czy odrazu po miescie?
Sam zapewne wiesz, jazda autkiem a busem wiele sie rozni, wiec dla osoby ktora wczesnie z tym nie miala nic wspolnego nawet prosty skret moze stanowic nie lada problemem jesli nie robi wiekszyl lokow a nie wspomne o cofaniu.

Ile czekales od ich testow do jazdy probnej?, a po tem po badaniach na sam kurs?

Zastanawiam sie jak by to pogodzic z obecna praca. W przeciwnym razie trzeba bedzie kabinowac.

Pozdrawiam
ziomall

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

kossa

Post #4 Ocena: 0

2008-09-03 22:03:33 (17 lat temu)

kossa

Posty: 39

Mężczyzna

Z nami od: 30-05-2005

Skąd: Knurow / London / nottinghamshire

jazda próbna to nie jazda autobusem!!! Jazda próbna to jazda vanem.
Kurs zaczynasz w momencie gdy przyjdzie poczta twoje tymczasowe prawo jazdy z DVLA. I od momentu rozpoczęcia kursu zaczynasz być pracownikiem danej firmy - zatem nie wyobrażam sobie abyś pogodził to w jakiś sposób z obecną pracą. A propos kurs to 8 godzin pracy :) tzn nauki.

Pozdrawiam

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Tomek9210

Post #5 Ocena: 0

2008-09-06 09:14:13 (17 lat temu)

Tomek9210

Posty: 41

Z nami od: 01-06-2007

Troche sie dziwie ze sa takie testy i pisanie raportu, zastanawia mnie to jak polscy kierowcy to zdali jak po Angielsku ani be ani me:)
Pozdrawiam

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #6 Ocena: 0

2008-09-06 11:36:28 (17 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Tomek9210

Post #7 Ocena: 0

2008-09-07 16:05:21 (17 lat temu)

Tomek9210

Posty: 41

Z nami od: 01-06-2007

wlasnie ciebie matole mialem na mysli

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #8 Ocena: 0

2008-09-07 16:25:34 (17 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

oszolom

Post #9 Ocena: 0

2008-09-08 05:39:17 (17 lat temu)

oszolom

Posty: 5

Mężczyzna

Z nami od: 08-09-2008

wiem ze w stagecoach przymykają oczy na znajomosc jezyka, przeciez wiadomo, ze jak polak zna jezyk, to ma o wiele ciekawsze miejsca pracy, niz kirowanie wehikulem.
To praca ciezka, to warto podkreslic. Ciagle sie trzeba uzerac z ludzmi, pijakami,stuknietymi, itd. Pamietajcie ze to nie tylko kierowanie ale i sprzedaz biletow.
Kasa marna, w kazdym razie nieadekwatna do wlozonego wysilku.
Jak ktos nie kma nic, to lyknie, ale jak siezna jezyk, to osobiscie nie radze, chyba ze ktos jest amatorem pietrusow.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

kossa

Post #10 Ocena: 0

2008-09-08 19:41:18 (17 lat temu)

kossa

Posty: 39

Mężczyzna

Z nami od: 30-05-2005

Skąd: Knurow / London / nottinghamshire

Cytat:

2008-09-08 05:39:17, oszolom napisał(a):
wiem ze w stagecoach przymykają oczy na znajomosc jezyka,
Kasa marna,
Jak ktos nie kma nic, to lyknie, ale jak siezna jezyk, to osobiscie nie radze, chyba ze ktos jest amatorem pietrusow.


Kasa marna piszesz hmmm moim zdaniem wcale nie jest tak źle w niektórych miejscach masz 11,20/h.
Mam nadzieje że jako "prezes dyzma" zarabiasz więcej :)

Pozdrawiam


Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 2 - [ przejdź do strony: 1 | 2 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,