
Postów: 81 |
|
---|---|
anneczka | Post #1 Ocena: 0 2008-12-31 11:54:50 (16 lat temu) |
Z nami od: 20-09-2007 Skąd: Staffordshire |
SŁUCHAJCIE BO WYBIERAMY SIE NA URLOP DO POLSKI KONCEM STYCZNIA, MAMY ANGIELSKIE AUTO OCZYWISCIE NA LETNICH KAPCIACH,MAM PODOBNO NIETYPOWE KOŁA DLATGEO WYMIANA NA ZIMOWE DUZO BY MNIE KOSZTOWAŁA, ALE TERAZ POJAWIA SIE PYTANMIE, CZY NIEMCY CZY INNY KRAJ JAK ZOBACZA ZÓŁTE BLACHY NIE ZWINA MI AUTA??? WYDAJE MI SIE GŁUPIE TO TROCHE NO ALE MUSZE WIEDZIEC,
W czym Ja kuleje TY możesz być ASEM.....i na odwrót
![]() |
AndrzejW | Post #2 Ocena: 0 2008-12-31 12:33:25 (16 lat temu) |
Z nami od: 04-04-2007 Skąd: Grays |
Nie krzycz
![]() Nie ma obowiązku jeżdżenia na zimowych oponach. (Chyba że coś się ostatnio zmieniło). Pozostaje tylko kwestia bezpieczeństwa. Przez Niemcy raczej przejedzie się bez problemu - autostrady powinny być "czarne". A w Polsce .... no cóż - kwestia szczęścia. W każdym razie na pewno warto sprawdzić ile by kosztowały zimowe opony i czy ich jednak nie kupić - w UK na pewno nie będą przeszkadzać. |
krakn | Post #3 Ocena: 0 2008-12-31 12:50:37 (16 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
aneczka po pierwsze wyłacz capsloka bo oczy bolą i nie ładnie krzyczeć
-Po drugie, temat było poruszany -Po trzecie, zgodnie z przepisami mogą dowalić ci mandat (jestem pewien mieszkałem kilka lat w niemczech, jest obowiązek )a przy oblodzeniu drogi zabronić dalszej jazdy, odholowanie. -po czwarte w Polsce też mogą ci dowalić mandat (ale nie jestem pewien) -Po piąte opony letnie są na lato, w zimie twardnieją i przestają trzymać samochód na asfalcie, zawodzą wtedy gdy na prawdę chcesz zahamować, wiec zagrażasz nie tylko sobie - Po szóste policz sobie jaka jest różnica w cenie miedzy pogrzebem a oponami i co się bardziej opłaca... może samolot i wynająć na miejscu samochód?? i po siódme, To moje skromne sugestie, oczywiście zrobisz jak chcesz szczęśliwego nowego roku. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
anneczka | Post #4 Ocena: 0 2009-01-01 20:45:06 (16 lat temu) |
Z nami od: 20-09-2007 Skąd: Staffordshire |
Wiem kwestia bezpueczenstwa jest najwazniejsza
![]() ![]() W czym Ja kuleje TY możesz być ASEM.....i na odwrót
![]() |
michal1985 | Post #5 Ocena: 0 2009-01-01 21:08:40 (16 lat temu) |
Z nami od: 16-08-2008 Skąd: Nottingham |
Bez urazy ale masz Volkswagena Sharana z 2005 roku a nie stac Cie na opony zimowe do niego
![]() ![]() Ps.Czytam Twoj podpis i teraz mam dopiero beke bo sie lekko wyglupilas ![]() ![]() [ Ostatnio edytowany przez: michal1985 01-01-2009 21:17 ] |
|
|
vitek | Post #6 Ocena: 0 2009-01-01 22:25:25 (16 lat temu) |
Konto zablokowane Z nami od: 19-06-2007 Skąd: Yorkshire |
Zrozum kolego że samochód jest na lata, a komplet opon (wcale nie tani) na 1 wyjazd na kontynent, bo w Anglii niespecjalnie się przydają. Więc nie ma z czego się śmiać.
Opony zimowe nie są obowiązkowe w UK więc także jadąc za granicę nie musimy ich posiadać, tako mówi Konwencja Wiedeńska. Przejeżdząjąc przez Niemcy po autostradach, są one dobrze utrzymane i zimówki nie sa aż tak konieczne The Mythbuster
|
krakn | Post #7 Ocena: 0 2009-01-01 22:35:29 (16 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
Niemcy
W Niemczech wprowadzono nowy przepis odnoszący się do korzystania z opon zimowych. Zgodnie z niemiecką ustawą dotyczącą przystosowania samochodów do szczególnych warunków zimowych (StVO §2, 3a) przyjętą 1 maja 2006 roku, kierowcy zobowiązani są do wyposażenia samochodu w opony odpowiadające warunkom zimowym. W przypadku zatrzymania przez policję, kierowcy jeżdżący na letnich oponach po drogach pokrytych śniegiem, mogą zostać ukarani mandatem. Dotyczy to również samochodów blokujących lub utrudniających ruch na drogach. Jeśli samochód na letnich oponach spowoduje zimą wypadek, ubezpieczyciel kierowcy może odmówić pokrycia całości kosztów związanych ze spowodowaną szkodą, jeśli zastosowanie opon zimowych mogły zapobiec wypadkowi. Austria Na niektórych austriackich drogach, zwłaszcza w wyższych partiach gór, opony zimowe z bieżnikiem o głębokości co najmniej 4 mm mogą być obowiązkowe. Poza taką indywidualną regulacją w Austrii nie ma powszechnego obowiązku stosowania opon zimowych. Na niektórych drogach istnieje obowiązek stosowania łańcuchów zimowych, o czym informują znaki drogowe. Szwajcaria Mimo srogich zim, w Szwajcarii nie ma powszechnego obowiązku stosowania opon zimowych. Kierowcy jeżdżący na oponach letnich mogą być pociągnięci do odpowiedzialności z tytułu konsekwencji wypadku, jeśli zastosowanie opon zimowych mogło zapobiec wypadkowi. Reguła ta ma zastosowanie również do opon zimowych z bieżnikiem o głębokości mniejszej niż 4 mm. Ogólna polisa ubezpieczenia zazwyczaj nie pokrywa takich kosztów. Wielka Brytania, Francja i Kraje Beneluksu Wielka Brytania W Zjednoczonym Królestwie nie ma przepisów dotyczących opon zimowych. Jednakże, kierowcy z regionów, o których powszechnie wiadomo, że występują w nich duże opady śniegu, takich jak Szkocja, Góry Penińskie i Cumbria znają korzyści płynące z ich stosowania, podobnie jak osoby podróżujące zimą na kontynent. Wielu brytyjskich kierowców odczułoby znaczną korzyść stosując w niskich temperaturach opony zimowe. Francja We Francji nie ma przepisów dotyczących opon zimowych. Kierowcy w wielu częściach kraju, zwłaszcza na północy, wschodzie i południowym wschodzie, skorzystaliby na zastosowaniu opon zimowych. Na niektórych drogach we Francji kierowcy mogą napotkać obowiązek stosowania specjalnego wyposażenia zimowego, jak np. łańcuchy na koła lub kolce. Belgia, Holandia i Luksemburg Ostatnie wyjątkowo chłodne zimy udowadniają konieczność stosowania opon zimowych w krajach, w których wcześniej nie istniał typowy rynek tego typu ogumienia. „Zimówki” stają się coraz bardziej popularne wśród kierowców w Luksemburgu oraz we wschodnich częściach Belgii, w Ardenach. Tamtejsi kierowcy zauważyli już, że opony zimowe zapewniają większe bezpieczeństwo w nieprzewidywalnych zimowych warunkach. Stosowanie opon zimowych nie jest jednak w krajach Beneluksu obowiązkowe, choć są one szczególnie zalecane, zwłaszcza dla kierowców, którzy wykorzystują swoje pojazdy każdego dnia. Kraje skandynawskie: Dania, Finlandia, Norwegia, Szwecja Dania W Danii nie ma obowiązku stosowania opon zimowych, jednak są one szczególnie polecane ze względu na srogie warunki panujące zimą w tym kraju. Norwegia W Norwegii brak powszechnego obowiązku stosowania opon zimowych, jednak prawo norweskie wymaga „stosowania opon o odpowiedniej przyczepności” oraz bieżnika o głębokości co najmniej 3 mm. Policja rozpatruje każdy przypadek z osobna, a Skandynawska Organizacja ds. Ogumienia i Obręczy (STRO) zaleca jazdę zimą w Norwegii wyłącznie na dobrych oponach zimowych. Przepisy te odnoszą się również do osób odwiedzających Norwegię. Finlandia W Finlandii, gdzie klimat jest wyjątkowo surowy, opony zimowe są obowiązkowe między 1 grudnia a 1 marca, zarówno dla mieszkańców Finlandii, jak i turystów. Bieżnik opony zimowej musi mieć co najmniej 3 mm głębokości; w przeciwnym razie policja może ukarać kierowcę wysokim mandatem. Szwecja W Szwecji stosowanie opon zimowych jest wymagane prawnie od 1 grudnia do 31 marca, w przypadku wystąpienia warunków zimowych. Przepis zaczyna obowiązywać w momencie, gdy drogi lokalne pokrywa śnieg lub błoto pośniegowe. Przepis ten nie dotyczy turystów podróżujących do Szwecji, jednak powinni zwrócić oni uwagę na obowiązek korzystania z opon o głębokości bieżnika co najmniej 3 mm. Ogólnie, turyści nie powinni wybierać się zimą do Skandynawii na letnich oponach. Kraje bałtyckie: Estonia, Litwa, Łotwa Estonia Opony zimowe są wymagane od 1 grudnia do 1 kwietnia. Okres ten może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Litwa Stosowanie opon zimowych jest wymagane od 10 listopada do 1 kwietnia. Łotwa Od 1 grudnia do 28 lutego kierowcy mogą prowadzić jedynie samochody wyposażone w opony zimowe. Minimalna głębokość bieżnika wynosi 3 mm. We wszystkich krajach bałtyckich regulacje prawne dotyczą także turystów. Polska, Rosja i kraje wschodnioeuropejskie Polska, Bułgaria, Czechy, Słowacja, Rumunia, Węgry W krajach tych nie ma powszechnego obowiązku stosowania opon zimowych, jednak ze względu na występujące w większości krajów wschodnioeuropejskich surowe zimy, zalecane jest zakładanie „zimówek”. Na Węgrzech, zimą, w samochodach należy wozić komplet łańcuchów zimowych. Turyści nie posiadający ze sobą łańcuchów mogą nie zostać wpuszczeni do kraju. Na Słowacji trzeba wziąć pod uwagę, że od 15 listopada do 15 marca muszą być stosowane opony zimowe o głębokości bieżnika co najmniej 4 mm. Przepisy mówią, że wystarczy założyć dwie opony tego rodzaju. Rosja W Rosji nie ma jak dotąd przepisów dotyczących opon zimowych. W południowych i zachodnich częściach Rosji, w regionach położonych w pobliżu granic europejskich, wystarczą opony zimowe o normalnej charakterystyce. Jednak na Syberii i we wschodnich częściach Rosji zaleca się stosowanie opon z kolcami. Kraje południowoeuropejskie Włochy We Włoszech nie ma powszechnego obowiązku stosowania opon zimowych, jednak na niektórych drogach w północnej części Italii są one szczególnie zalecane ze względu na zmieniające się warunki pogodowe. Albania, Bośnia, Hercegowina, Serbia i Czarnogóra Opony letnie są dozwolone zimą, jednak tylko w przypadku, gdy głębokość bieżnika wynosi co najmniej 4 mm. Alternatywnym rozwiązaniem jest stosowanie łańcuchów zimowych. Przepis dotyczy jedynie osi napędowej. Chorwacja Zimą należy stosować albo opony zimowe, albo opony letnie z zamontowanymi łańcuchami. Oba typy opon muszą mieć bieżnik o głębokości co najmniej 4 mm. Słowenia Od 15 października do 15 marca samochody w Słowenii muszą być wyposażone w opony zimowe. W przypadku wystąpienia opadów śniegu, turyści mogą poruszać się jedynie samochodami wyposażonymi w opony zimowe. Jeśli na drogach nie leży śnieg, odwiedzający Słowenię powinni stosować się do przepisów obowiązujących w ich krajach ojczystych. Zimą turyści nigdy nie powinni wybierać się do Słowenii bez opon zimowych, zwłaszcza jeśli planują podróż przez północną część tego kraju. Prawo dopuszcza zamontowanie tylko dwóch opon zimowych. Turcja W Turcji nie ma obowiązku stosowania opon zimowych o określonych porach roku, jednak prawo nie precyzuje, jak pojazdy muszą być technicznie przygotowane do warunków pogodowych panujących zimą. Oznacza to, że jeśli prognozy przewidują srogą zimę, kierowcy powinni wyposażyć swoje samochody albo w opony zimowe, albo w łańcuchy. Dlatego też w wielu częściach Turcji, zwłaszcza na północy i we wschodnich regionach kraju, zaleca się montowanie opon zimowych Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
michal1985 | Post #8 Ocena: 0 2009-01-01 22:51:33 (16 lat temu) |
Z nami od: 16-08-2008 Skąd: Nottingham |
Cytat: 2009-01-01 22:25:25, vitek napisał(a): Zrozum kolego że samochód jest na lata, a komplet opon (wcale nie tani) na 1 wyjazd na kontynent, bo w Anglii niespecjalnie się przydają. Więc nie ma z czego się śmiać. Opony zimowe nie są obowiązkowe w UK więc także jadąc za granicę nie musimy ich posiadać, tako mówi Konwencja Wiedeńska. Przejeżdząjąc przez Niemcy po autostradach, są one dobrze utrzymane i zimówki nie sa aż tak konieczne rozumiem doskonale ze tu sie zimowki za bardzo nie przydadza ![]() ![]() |
anneczka | Post #9 Ocena: 0 2009-01-01 22:57:26 (16 lat temu) |
Z nami od: 20-09-2007 Skąd: Staffordshire |
długa lektura.Ja sie z wami w zupełności zgadzam, bezpieczenstwo itp..tylko trzeba to jeszcze przetłumazyc mojej 2 połówce, który szuka rozwiązań wokoło i na koniec wybiera najlepsze wyjscie. dzięki raz jeszcze za informacje, napewo wezmiemy je pod uwage
W czym Ja kuleje TY możesz być ASEM.....i na odwrót
![]() |
anneczka | Post #10 Ocena: 0 2009-01-01 23:14:09 (16 lat temu) |
Z nami od: 20-09-2007 Skąd: Staffordshire |
jeszcze jedno, to auto to cięzka tyrka i miesiące ostrego oszczedzania, dochodzi kupa ubezpieczenia i 400f nie jest tak łatwo wydac, dlatego szuka sie różnych rozwiazan, ale zaczełam szukac juz opon, na ebayu mozna wyrwac uzywane, ale nie rozumiem dlaczego od razu natykam sie na odzywki tego typu ze na to stac a na tamto nie...troche to chamskie...
W czym Ja kuleje TY możesz być ASEM.....i na odwrót
![]() |