Postów: 10 |
|
---|---|
Biedroneczka19 | Post #1 Ocena: 0 2012-05-30 18:16:41 (13 lat temu) |
Z nami od: 25-08-2009 Skąd: UK |
Pytanie moje kieruję do męskiej części forum, ale może mile sie zdziwie jesli Panie tez beda wiedziały cos na ten temat.
Czy ktoś może mi wytłumaczyc tak po prostu różnice między oponami run flat a zwykłymi, ja jedna różnice juz znam - cena. Pozdrawiam |
lublin-transpor | Post #2 Ocena: 0 2012-05-30 18:46:16 (13 lat temu) |
Z nami od: 30-09-2009 Skąd: W drodze |
W skrócie.
Opony run flat umożliwiają dojazd na przebitym kole/bez powietrza do serwisu/zjazd z autostrady itp. Czyli jeżeli mając te opony złapiesz kapcia to bez problemu dotoczysz się do wulkanizacji. Na zwykłych oponach musisz się zatrzymać i zmienić koło. Najważniejsze jest to, że jeżeli Twój samochód fabrycznie wyposażony jest w run flat nie możesz założyć zwykłych opon! Do tego rozwiązania dostrojone jest zawieszenie, są nieco inne felgi (choć z zewnątrz nie widać). Tu masz więcej na ten temat: Artykuł Nie musicie mi dziękować - wystarczy, ze będziecie mnie wielbić na klęczkach
![]() |
Post #3 Ocena: 0 2012-05-30 19:03:03 (13 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
lublin-transpor | Post #4 Ocena: 0 2012-05-30 19:08:01 (13 lat temu) |
Z nami od: 30-09-2009 Skąd: W drodze |
Hmmm, to przeczytaj artykuł, który wkleiłem
![]() Cytat: "Uwaga: popularną usługą jest wymiana opon run flat na zwykłe po to, aby poprawić komfort jazdy. Ceną za to jest drastyczne pogorszenie stabilności na zakrętach! Większość run flatów montuje się w autach drogich i bardzo drogich. Łatwo możemy jednak stanąć przed problemem kupna używanego auta, które jest wyposażone w run flaty. Ich obsługa – w porównaniu z ceną auta – będzie droga. Obecność run flatow do pewnego czasu nie przeszkadza, bo złapanie gumy nie zdarza się często. Gdy będziemy chcieli zmienić opony na nowe albo np. na zimowe, problem wróci. Auta fabrycznie wyposażone w run flaty różnią się od aut wyjeżdżających na zwykłych gumach nie tylko oponami. Mają zamontowany system kontroli ciśnienia w kołach (koniecznie!), zmodyfikowane nastawy zawieszenia (większość aut) albo przynajmniej zawieszenie wzbogacone o elementy zmieniające jego charakterystykę. Jeśli felgi są standardowe, możemy zmienić opony run flat na zwykłe, jednak ryzykujemy nieprzewidywalne zachowanie się auta przy wyższych prędkościach. Opony run flat są sztywniejsze niż zwykłe. " Nie musicie mi dziękować - wystarczy, ze będziecie mnie wielbić na klęczkach
![]() |
krakn | Post #5 Ocena: 0 2012-05-30 19:22:41 (13 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
i wszytko jest pięknie i ładnie,
A tak na prawdę to większość dobrych opon bezdętkowych to "zwykłe" wytrzymują przebicie nawet kilkoma gwoździami. Ja doliczyłem się 10 gwoździ meblowych i śrubę, i ja się zastanawiałem dlaczego muszę co miesiąc dopompowywać opone. To samo motocyklowa, ostatnio wymieniałem miałem 4 małe gwoździki widoczne dopiero od środka po zdjęciu opony. w zasadzie wcale nie musiałem dopompowywać opony dlatego nie wiedziałem że aż tyle tam tego jest. Dopiero jak złapaliśmy wiertło które wbiło się po środku opony w wycięcie bieżnika i poszło w bok na długość około 4mm nie było szans tego naprawić. Ale bez problemu na połowie ciśnienia i to po autostradzie 70M/h a potem jeszcze około 10 mil po drogach lokalnych na wymianę opony. Nie jest tak źle, opony bezdętkowe mogą wytrzymać bardzo dużo. raz mi się zdarzyło że z opony zeszło powietrze na flat, to były jakieś Brigstony. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
|
|
Post #6 Ocena: 0 2012-05-30 19:46:09 (13 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
Biedroneczka19 | Post #7 Ocena: 0 2012-05-30 21:49:08 (13 lat temu) |
Z nami od: 25-08-2009 Skąd: UK |
I teraz nie wiem co zrobic. Opony wymienialismy w pazdzierniku z runflatow na nowe runflaty po ponad pol roku jazdy, na prawde nie szalenczej, bo praktycznie ja nim caly czas jezdze, mechanik wlasnie dzis powiedzial ze czas na nowe i to szybko, bo w takim stanie jak sa jest bardzo niebezpiecznie jezdzic. Powiem szczerze bylismy w szoku. Bo bierznik z boku wyglada bardzo dobrze ale faktycznie na grzbiecie opony jest wytarty okropnie. Nie myslelismy ze one sie tak szybko zuzywaja. Kupilismy Dunlopa, nie wiem czy to dobre czy nie dobre? Czy cos z nimi nie tak? Czy to normalne ze sie tak szybko zuzywaja? Nie chce oszczedzac na bezpieczenstwie, jesli one wogole poprawiaja bezpieczenstwo? Znajomy mi dzisiaj powiedzial ze wlasnie jesli auto od nowosci mialo runflaty to nie powinno sie zmieniac na zwykle.
|
mlody_leszczyk | Post #8 Ocena: 0 2012-05-30 22:31:01 (13 lat temu) |
Z nami od: 03-06-2010 Skąd: Luton |
No widzisz tak to jest, jak się zmieni opony na nowe, a nie ustawi się geometrii kół. Ja u siebie co rocznie jeżdżę na geometrie, i dlatego opony wymieniam co trzy lata, nie dlatego, ze muszę.
|
Post #9 Ocena: 0 2012-05-30 22:35:34 (13 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
Richmond | Post #10 Ocena: 0 2012-05-30 23:11:13 (13 lat temu) |
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Cytat: 2012-05-30 21:49:08, Biedroneczka19 napisał(a): I teraz nie wiem co zrobic. Opony wymienialismy w pazdzierniku z runflatow na nowe runflaty po ponad pol roku jazdy, na prawde nie szalenczej, bo praktycznie ja nim caly czas jezdze, mechanik wlasnie dzis powiedzial ze czas na nowe i to szybko, bo w takim stanie jak sa jest bardzo niebezpiecznie jezdzic. Powiem szczerze bylismy w szoku. Bo bierznik z boku wyglada bardzo dobrze ale faktycznie na grzbiecie opony jest wytarty okropnie. Nie myslelismy ze one sie tak szybko zuzywaja. Kupilismy Dunlopa, nie wiem czy to dobre czy nie dobre? Jeden komplet zwyklych Dunlopow SP SPORT SP1 wytrzymal mi tylko 15tysiecy km, konkretnie przod, ale to zapewne przed duza moc silnika. Drugi komplet Dunlop SP Sport Maxx GT wytrzymal 23tys km. Te same opony na tyle maja juz 54tys km i przezyly za to spotkanie z gwozdziem, nawet przejechalam z nim pare tysiecy km, bo nie zorientowalam sie. Carpe diem.
|